Chirurgia

Specjalizujemy się w wykonywaniu zabiegów z zakresu chirurgii stomatologicznej, chirurgii jamy ustnej oraz implantologii. Zakres przeprowadzanych przez nas procedur chirurgicznych jest bardzo szeroki i obejmuje m.in.:

• ekstrakcje zębów
  • usuwanie zębów w skomplikowanych przypadkach
  • chirurgiczne ekstrakcje zębów zatrzymanych (zęby mądrości-ósemki, kły i in.)
  • chirurgiczne ekstrakcje w przypadkach niedoszczętnego usunięcia zęba, po niedokończonych ekstrakcjach w innych gabinetach
  • resekcje wierzchołków korzeni
  • zabiegi usunięcia torbieli kości szczękowych oraz torbieli tkanek miękkich jamy ustnej, warg
  • zabiegi w zakresie zatok szczękowych – usuwanie torbieli, przepchniętych korzeni, zębów, implantów, ciał obcych
  • zabiegi zamknięcia połączenia oraz przetoki ustno-zatokowej
  • plastyka oraz podcięcie węzidełka warg, języka, policzków
  • pogłębianie przedsionka jamy ustnej, poszerzanie strefy dziąsła zrogowaciałego przed leczeniem protetycznym oraz implantologicznym
  • zabiegi chirurgii przedprotetycznej – kształtowanie wyrostka zębodołowego, usuwanie egzostoz kostnych, korekta guza szczęki
  • zabiegi poprzedzające leczenie ortodontyczne – m. in. odsłanianie koron zębów zatrzymanych
  • pobieranie wycinków i biopsji ze zmian w obrębie jamy ustnej do badania histopatologicznego
  • usuwanie zmian na błonie śluzowej jamy ustnej, np. włókniak, brodawczak, nadziąślak
  • wykonywanie obturatorów w przypadkach rozległych torbieli kości szczękowych
  • zabiegi w chorobach przyzębia – kiretaż otwarty i zamknięty, gingivoplastyka, sterowana regeneracja kości z użyciem materiałów kościozastępczych

Usuwanie ósemek

Zabiegi usuwania zębów mądrości (ósemek) są jedną z częściej wykonywanych procedur w naszej praktyce specjalistycznej.Ze względu na swoją specyficzną budowę,dalekie umiejscownienie w łuku zębowym oraz trudności w utrzymywaniu odpowiedniego poziomu higieny zakres wskazań do usuwania tych zębów jest bardzo szeroki.Najczęściej zęby te wymagają usunięcia z powodu zespołu objawów zapalnych występujących w trakcie długiego procesu ich wyrzynania się do jamy ustnej,bądz też ze wskazań ortodontycznych przed planowanym leczeniem aparatami stałymi.Odpowiednia kombinacja technik znieczulenia miejscowego powoduje,że zabiegi te są bezbolesne dla pacjentów,a wykorzystanie metody piezochirurgii szczególnie w najbardziej skomplikowanych przypadkach zapewnia wysoką precyzję pracy i minimalizuje ryzyko traumatyzacji tkanek w czasie zabiegu.

Piezochirurgia

Piezochirurgia jest to innowacyjna technika chirurgiczna pozwalająca na wykonywanie bardzo oszczędnych i precyzyjnych zabiegów w obrębie tkanki kostnej. Równocześnie dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii wykorzystującej efekt piezoelektryczny, metoda ta jest bardzo bezpieczna dla delikatnych struktur tkanek miękkich znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie pola zabiegowego. Bardzo wydajne chłodzenie tkanek w czasie przeprowadzania zabiegu znacznie zmniejsza ryzyko zjawiska przegrzania tkanki kostnej, które obserwuje się czasami przy wykorzystaniu tradycyjnych technik chirurgii kości. Wszystkie te zalety powodują mniejszy uraz operowanych tkanek,szybsze oraz wydajniejsze procesy gojenia się struktur tkankowych, a także minimalizują możliwość powikłań pozabiegowych, takich jak znacznie nasilone dolegliwości bólowe, obrzęki tkanek miękkich, krwiaki pozabiegowe czy zaburzenia przewodnictwa nerwowego. Technika ta ma zastosowanie głównie w zabiegach chirurgii stomatologicznej, laryngologii, chirurgii przedimplantacyjnej – m.in.do przeszczepiania bloków kostnych, zabiegów podnoszenia dna zatoki szczękowej (tzw. sinus lift), czy też rozszczepiania wyrostka zębodołowego. Coraz częściej technikę tę wykorzystuje się również w zabiegach kortykotomii kości jako chirurgiczne wspomaganie leczenia ortodontycznego.

Nasz adres:
ul. Piaskowa 1, lok. 11 (2 piętro)
(wejście do budynku obok Fresh-marketu, domofon-stomatologia)
Zielona Góra

Godz.otwarcia: